| TAKAISIN / BACK | |
32 RAKKAUDEN ASENTOA Keskinäinen rakkaus, ainoa rakkaus joka meitä
tässä kiinnostaa, on rakkautta joka tuo peliin kokemattomuuden
harjoitetussa, mielikuvituksen kaavamaisuudessa, uskon epäilyksessä,
ja sisäisen havainnoimisen ulkoisessa. Rakkaudella on edessään kulmakarvat, joissa ajatus näyttää syntyvän; silmät - kysymykseen tulee tässä erottaa silmät omasta katseestaan; kurkku, jossa äänet juoksettuvat; sillä on edessään rinnat ja suun alapää. Sillä on edessään nivustaipeet, jalat jotka juoksevat ja höyry joka nousee huntujen kätköistä; sillä on ikkunan ulkopuolella satavan lumen nautinto. Kieli rajaa huulet, liittää silmät yhteen, nostaa rinnat, syventää kainalokuopat, avaa ikkunan; suu houkuttelee lihaa kaikin voimin, se vajoaa harhaileviin suudelmiin, se ottaa sen suun paikan jonka se on eksyttänyt, se on yön ja päivän sulautuminen. Miehen kädet ja sääret ovat sidotut
naisen käsiin ja sääriin, tuuli sekoittuu savuun,
kädet jättävät halujen leimansa. Toisella tasolla nainen, haida-veistosten mallin mukaan, yrittää välttää syleilyä niin pitkään kuin mahdollista; kysymykseen tulee kosketella toisiaan avoimesti, tuottaa nautintoa ennen kaikkea taituruuksilla. Kolmannella tasolla nainen ottaa toinen toisensa perään kaikki luonnolliset asennot. Ikkuna on auki, raollaan, kiinni, se avautuu tähtiin, tähdet nousevat vasten ikkunaa, tähdet saavuttavat ikkunan, tai pujahtavat talon toiselle puolelle. Kuvitus Hans Bellmer Suomennos J. K. Ihalainen 32 sivua Rajoitettu (neliväri) painos Palladium Kirjat 2003 |